niedziela, 13 listopada 2011

Śniadanie do łóżka #22: Quesadillas z guacamole


Przygotowując dzisiejszą notkę gryzłam się z myślami czy quesadillas to aby na pewno dobry pomysł na śniadanie. Moje wątpliwości rozmyły się, gdy parę osób, na pytanie czy chciałyby, żeby ktoś przyniósł im je do łóżka odpowiedziały twierdząco. Entuzjastycznie twierdząco. 
Quesadillas to radość, którą zafundowali nam Meksykanie, tworząc kolejne zastosowanie wszechobecnej tortilli. I całkiem nieźle im to wyszło. Nie dość, że są bardzo proste w wykonaniu, to dają pole do rozwinięcia wyobraźni, wystarczy parę składników i dużo tartego sera.
Ja, pozostając już w meksykańskim klimacie, podaję je dzisiaj z guacamole, do czego i was namawiam, bo idealnie przełamuje smak. 
A ty jak lubisz jeść tortillę?:)

Quesadillas z guacamole (8 kawałków)
- 4 kukurydziane tortille
- pół czerwonej papryki
- pół żółtej papryki
- pół puszki kukurydzy
- kilka kawałków papryczek jalapenos (ze słoika)
- 3 plastry wędzonej szynki (ja użyłam jamon serrano)
- 100g świeżego ananasa
- 150g tartego sera (np emmentaler)

Guacamole:
- 1 dojrzałe awokado
- sok z 2 limonek
- 2 garście świeżej bazylii
- garść świeżej pietruszki
- pół ząbka czosnku
- 1 łyżka oliwy
- sól, pieprz
- kilka kropel tabasco
- pół pomidora

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni.
Dwie tortille posmaruj salsą. 
Wszystkie składniki pokrój na małe kawałki, szynkę porwij na mniejsze plastry.Wysyp na tortille wszystkie składniki i posyp tartym serem. Przykryj każdą tortillę z góry kolejną i wsadź do piekarnika na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz przez około 10 minut aż ser się rozpuści, co jakiś czas przyklepując ręką, żeby tortille się ze sobą skleiły. Gotowe pokrój na ćwiartki. 
 Zmiksuj wszystkie składniki na guacamole, poza pomidorem. Pomidora pokrój na małe kawałki i wmieszaj do gotowej masy. Podawaj z tortillą.

Śliwka

20 komentarzy:

  1. Dużo słyszałam o tym daniu, jestem ciekawa smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej... a mi się tak bardzo chce guacamole. Już jakiś czas za mną chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chcę,bardzo.
    Co za pyszne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, u nas w stałym repertuarze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepadam za wszystkimi meksykańskimi potrawami, przystawkami i zupami. Mogę je jeść nie tylko na śniadanie, ale nawet w środku nocy! Wasze wyglądają super! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd się przyznać, ale nie próbowałam nigdy tortilli, ani podobnych przysmaków. Zbieram się od dłuższego czasu, żeby zrobić takie danie, ale jakoś ciągle mi wylatuję z głowy:).

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam mniam mniam! nie próbowałam jeszcze takich zrobić, ale trzeba się przemóc :) oprócz tego, że dobre na śniadanie, to chyba dobre i na imprezę do podjadania? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja właśnie jutro zamierzam zrobić guakamole, tym razem z przepisu J. Oliviera. Niesamowite ile ta meksykańska pasta ma wcieleń - zresztą podobnie jak choćby nasz bigos, pomidorowa, czy fasolka po bretońsku - co dom to inny obyczaj. Zastanawiam się tylko, czy po 10 minutach w piekarniku papryka jest upieczona, czy raczej tylko podgrzana?Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak na śniadanie jak znalazł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Tortille lubię w każdej postaci :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym chciala! Zreszta w ogole marzy mi sie sniadanie do lozka. Problem w tym, ze nikt, kogo znam, nie wstaje wczesniej ode mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie zjadłabym takie coś na śniadanie, ale niestety rano nie ma czasu na przygotowanie. Może sprawdzi się w roli przekąski :) Bardzo mi się jeszcze podoba Wasz nagłówek;) Pozdrawiam i zapraszam na mojmalykulinarnyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak długo czaję się na guacamole i do dziś nie zrobiłam. A kusi mnie, kusi :) Świetne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jejć, rzadko jadam, a wyglądają niesamowicie fajnie. pyszotnie i też chętnie zjadłabym rano

    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ach tak, lubię i guacamole (pyszne robi moja mama!) i quesadillas, razem nie próbowałam:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Guacamole to pyszna pasta, nigdy nie pomyślałabym, żeby połączyć ją w quesadillas :)

    OdpowiedzUsuń
  17. dla mnie super, rewelacyjna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie śniadanie to naprawdę fajne śniadanie:-) Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe! W sam raz na doskonałą przekąskę ;-)))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. O tak! Poproszę takie śniadanie do łóżka :)

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na sporą ilość przychodzącego spamu, byłyśmy zmuszone włączyć na kilka dni weryfikacje obrazkową.
Z góry przepraszamy za utrudnienia przy komentowaniu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...